Tärningsträning

Glöm inte att ha roligt när du tränar! Det behöver inte alltid (eller väldigt sällan) vara så himla allvarligt. Och är det roligt får du även med dig barnen. Det tycker jag är viktigare än att mina biceps sväller…

Igår körde jag tärningsträning (tack till Erika för inspiration!) med deltagarna i Outdoor Wellness. Tärningen fick helt enkelt bestämma antal repetitioner och antal set. Jag valde ut 14 övningar så att hela kroppen skulle få sig en genomkörare, inklusive puls.

Gör en övning i taget. (Välj ut egna eller kolla nedan).
Slå först två tärningar. Siffrorna avgör antal repetitioner.
Sedan slår du en tärning som avgör antal gånger du ska göra repetitionerna. När du är klar går du vidare till nästa övning.

Igår hade deltagarna 30 minuter på sig att genomföra övningarna. Vissa fick ju låga siffror på tärningarna och kunde således påbörja ett andra varv. Andra hade det mer kämpigt, ha ha!
Min 9-åriga son deltog med sin pappa och skrek av lycka när han hade gjort 60 armhävningar. Kan hända att ungen har träningsvärk idag…

Tärningen är kastad!

Övningarna

  1. Knäböj med uppsträck på tå
  2. Dips
  3. Statiska utfallssteg (per ben)
  4. Burpees till planka
  5. Armhävningar
  6. Stjärnhopp
  7. Cykelcrunches (per sida)
  8. Stålmannen (rygglyft med utsträckta armar)
  9. Sidoutfall (per sida)
  10. Kamelplankan
  11. Upphopp
  12. Situps med sträckta armar
  13. Draken (per sida)
  14. Gående planka

 

 

 

 

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras